Anonimo atsiliepimai apie įmones
Aon Baltic, UADBB,
Pliusai
Tarptautinė įmonė
Minusai
Dirbant šioje įmonėje susidūriau su itin toksišku vadovavimo stiliumi. Draudimas.lt vadovė peržengia visas profesines ribas. Vadovė taiko micromanagement stilių: nuolat tikrina, kaip dirbi, pastoviai komentuoja net smulkiausias detales, pvz., darbo vietos tvarką bei išdirbtas/neišdirbtas minutes. Atsistoja už darbuotojo nugaros ir stebi jo veiksmus, taip sukeldama įtampą bei nesaugumo jausmą. Bet kokie nesutarimai ar nepritarimas jos nuomonei (ypač jei nesitaikstai su neteisybe ar nesi linkęs pataikauti) sulaukia „bausmių“ - skiriamos perteklinės, neadekvačiai sudėtingos užduotys, sustiprinta kontrolė, darbuotojas žeminamas viešai, akcentuojant jo klaidas visos komandos akivaizdoje. Viskas vykdoma subtiliai. Vadovė kišasi į darbuotojų asmeninį gyvenimą, seka jų veiklą, o surinktą informaciją naudoja kurdama gandus ir skleisdama juos tarp kolegų. Ji organizuoja privačius pokalbius su darbuotojais, kurių metu dalinasi išgalvotomis istorijomis apie kitus komandos narius - esą ką šie vieni apie kitus paskundė ar pasakė. Tokiu būdu ji manipuliuoja informacija ir kiršina komandą. Pravardžiavimas, pašaipos susirinkimų metu, neetiškas elgesys - visa tai tapo įprasta darbo dienos dalimi. Karjeros galimybės taip pat buvo ribojamos - vadovė skleisdavo neteisingą informaciją apie darbuotojus kitų įmonės vadovų tarpe, taip sąmoningai trukdydama jų profesiniam augimui. Taip pat būtina paminėti, kad vadovė dažnai iškraipo darbuotojų pasakytus žodžius - jų mintis perfrazuoja taip, kaip jai patogu, o vėliau naudoja tai prieš pačius darbuotojus. Dėl šios priežasties komandoje vyravo nuolatinė baimės atmosfera - žmonės vengė kalbėtis, dalintis nuomone ar ginti save net ir akivaizdžiai neteisingose situacijose, nes žinojo, kad bet koks žodis gali būti panaudotas prieš juos. Tokiame aplinkos fone dažnai pasitaikydavo emocinių išsikrovimų - ašaros, įtampa, stresas tapo įprasta kasdienybės dalimi. Ypatingai problemiška situacija - viena aukščiausių pozicijų komandoje buvo skirta jos šeimos narei, neturinčiai jokios patirties draudimo srityje. Tuo tarpu kitiems darbuotojams, siekiantiems analogiškų pareigų, buvo keliami labai neaiškūs reikalavimai bei argumentai, kodėl jie yra netinkami šiai pozicijai. Lieka neaišku, kokiu pagrindu jos giminė apskritai gavo šią vietą. Vadovė taip pat bando kontroliuoti, kas komandoje su kuo gali ar negali bendrauti. Jai nepatogios draugystės ar stipresnės kolegų grupės yra išskaidomos, kiršinamos. Kaip mokykloje - sudaromas sėdėjimo planas, draudžiama keisti sėdėjimo vietas, viskas turi būti „pagal ją“. Ji netgi kišasi į tokias smulkmenas kaip rūkymo pertraukos - kas su kuo gali ar negali eiti, kad tik neužsimegztų jai nepalankūs ryšiai. Netgi komentuoja, ką galima valgyti, o ko - ne. Panaši kontrolė taikoma ir bendravimui su kitų skyrių darbuotojais - bet kokie kontaktai, kurie gali apeiti jos kontrolę, yra ribojami. Svarbu paminėti ir tai, kad vadovė, dirbdama tarptautinėje įmonėje, neturi reikiamos kalbinės kompetencijos - ji nemoka anglų kalbos. Jos vienintelis išsilavinimas yra pedagogikos studijos, kurios neturi nieko bendro su draudimo sektoriumi ar personalo valdymu. Tos pačios taisyklės visiems darbuotojams taikomos skirtingai - pagal simpatijas, antipatijas ar vadovei naudingo elgesio lygį. Deja, tai tik viena iš daugybės situacijų, prieštaraujančių Darbo kodeksui, profesinei etikai ir paprasčiausiam žmogiškumui. Visų jų tiesiog neįmanoma sutalpinti į vieną atsiliepimą. Tikiuosi, kad šis atsiliepimas padės būsimiems darbuotojams priimti informuotą sprendimą, o įmonės vadovybei - įvertinti tokio vadovavimo žalą organizacijos kultūrai ir reputacijai.
Įmonė nėra pateikusi atsakymo