Pradžia Patarimai Į KĄ ATKREIPTI DĖMESĮ RENKANTIS NAUJĄ DARBĄ

Į KĄ ATKREIPTI DĖMESĮ RENKANTIS NAUJĄ DARBĄ

prieš 1 mėnesį


Į KĄ ATKREIPTI DĖMESĮ RENKANTIS NAUJĄ DARBĄ

Ne paslaptis, kad kiekvienas mūsų norime rasti darbą, kuriame išdirbtume ne kelis mėnesius ir jaustumėmės darbe gerai, dirbtume tai, ką mokame dirbti geriausiai, bei kad darbdavys su mumis elgtųsi tinkamai.

Tam, kad pasirinktume tinkamą darbdavį, reikia atlikti „namų darbus“ – kitaip tariant, pasitikrinti tam tikrus dalykus apie įmonę, jos kultūrą, vadovus, komandą, finansus ir pan. 

Čia rasite kriterijus, į kuriuos verta atkreipti dėmesį, prieš pradedant dirbti konkrečioje įmonėje. Yra keletas šaltinių, kuriais verta pasinaudoti, norit pasitikrinti informaciją apie potencialų darbdavį. Tai Abalt.lt, Rekvizitai.lt, Google.lt, Facebook.lt, konkrečios įmonės internetinė svetainė, kiti galimi duomenys iš šaltinių.

-       Darbuotojų kaita. Jeigu darbuotojų kaita (šokinėjimas tarp kiekio dažnas), tai gali būti ženklas, kad įmonėje sunku dirbti, žadama ne tai, kas iš tikro yra, arba darbdaviai  tiesiog negeba atsirinkti tinkamų darbuotojų. Darbuotojų pokytį rodo beveik visi įmonių katalogai (abalt.lt, rekvizitai.lt ir pan.).

-       Atlyginimų vėlavimai Sodrai. Jeigu jie pastovūs, verta susimąstyti, ar nebus taip, kad savo uždirbtų pinigų teks laukti.

-       Atsiliepimai apie įmonę. Internete galima paskaityti paliktus atsiliepimus ir jeigu dauguma jų yra panašūs – tikėtina, kad problemos įmonėje akivaizdžios, bet kur kas protingiau pasidomėti iš dirbusių ar dirbančių asmenų. Kartais atsiliepimai viešoje erdvėje nebūna tikslūs ir korektiški. Taip pat kartais apie įmonę mėgsta parašyti kiti konkurentai, taip bandydami sumenkinti įmonės įvaizdį rinkoje arba tiesiog asmenys, kurie yra jautresnių (silpnesnių) nervų palieka savo komentarus. O kartais įmonės susimoka pinigus tam tikriems portalams, kad pastarieji panaikintų arba pravalytų dalį skundų ir atsiliepimų iš sistemos, tad jeigu komentarų apie įmonę apskirtai nėra – tai irgi gali būti tam tikras signalas, kad komentarai panaikinti dirbtinai... Kalbėdami su buvusiais darbuotojais vėlgi, vertinkite tai objektyviai, jeigu klausite darbuotojo kuris dirba kelis metus įmonėje ir jis sakys, kad viskas blogai, akivaizdu, kad jis šiek tiek meluoja, nes “kokio velnio jis tada ten dirba?”.

-       Vidutinis atlyginimas. Jeigu jis gerokai mažesnis nei kitose panašaus profilio įmonėse – tai ženklas, kad arba įmonė moka pinigus vokeliuose arba yra nekonkurencingi rinkoje. Taipogi, įsivertinkite ir tai, ar atlyginimas siekia bent valstybės numatytą minimumą, nes kartais darbuotojai darbinami daliniu etatu, nors turi dirbti pilną etatą.

-       Įmonės internetinis puslapis ir jame pateikiama informacija. Pagal tai matysite, ką konkrečiau įmonė veikia ir kokia bus Jūsų kuriama vertė įmonei.

-       Įmonės pelno ir apyvartos duomenys. Juos galite pamatyti Abalt.lt sistemoje. Jeigu įmonės apyvarta besitraukianti – tai ženklas, kad kažkas įmonėje nėra gerai. Pelno duomenys taipogi svarbu – jeigu įmonė kelis metus dirbanti nuostolingai (EBIT) eilutė Abalt.lt sistemoje – didelė tikimybė, kad įmonėje yra sunkūs laikai ir tokia įmonė greičiausiai bus restruktūrizuota ar parduota, ar netgi po kažkiek laiko bankrutuos.

Pelno duomenys parodo ir kitus aspektus – jeigu įmonė itin pelninga, tačiau darbuotojams mokamas minimumas (arba panaši minimumui suma) – tai gali būti ženklas, kad darbuotojai tiesiog išnaudojami tam, kad akcininkai gyventų geriau…

-       Na ir pagaliau, susitikimas su vadovu(-e), vertybiniai klausimai, bendravimo stilius ir pan. Tai paprastai pasimato jau pirmųjų susitikimų metu ir tai galima sakyti yra svarbiausia dedamoji, nes jei nesutampa vertybės, požiūris susitikimų metu, labai didelė tikimybė, kad nesutaps ir pradėjus dirbti.

Atminkite – nėra namų be dūmų, tad idealaus varianto nerasite ir turbūt neturėtumėte tokio ieškoti, tačiau jeigu tų dūmų yra tiek, kad namas jau dega, o gal net jau sudegęs stogas ar sienos – pasvarstykite, ar tikrai norėsite gyventi „degančiame nameir „degti kartu?..

Taip pat skaitykite

KOKIOMIS VERTYBĖMIS REMIASI DARBUOTOJAI IR DARBDAVIAI LIETUVOJE?
KOKIOMIS VERTYBĖMIS REMIASI DARBUOTOJAI IR DARBDAVIAI LIETUVOJE?

Kokios vertybės yra svarbiausios Lietuvos darbdaviams? O kokias vertybes vertina įvairių sričių darbuotojai ir vadovai? Visą tai rasite šiame tyrime.

Skaityti daugiau
KAIP ATRASTI BŪTENT TĄ DARBUOTOJĄ?
KAIP ATRASTI BŪTENT TĄ DARBUOTOJĄ?

Darbdaviai tikisi lojalaus ilgalaikio darbuotojo komandoje, tačiau ne visiems pavyksta tokius rasti. Čia rasite patarimus kaip rasti tinkamus darbuotojus

Skaityti daugiau
KAIP NESUŽVAIGŽDĖTI TAPUS VADOVU
KAIP NESUŽVAIGŽDĖTI TAPUS VADOVU

Dauguma mūsų nori būti vadovais, ypač kol esame jaunesni. Bet nemaža dalis naujų vadovų "sužvaigždėja" ir pradeda nebesiskaityti su komanda. Kaip to išvengti?

Skaityti daugiau
10 IT SPECIALISTŲ PAREIGYBIŲ KURIAS VERTA ŽINOTI
10 IT SPECIALISTŲ PAREIGYBIŲ KURIAS VERTA ŽINOTI

Neretai tenka bendrauti su programuotojais ir kitais IT specialistais ir ne visada aišku už ką jie atsakingi. Čia rasite pagrindines sąvokas ir apibūdinimus.

Skaityti daugiau
17 C LYGIO VADOVO PAREIGYBIŲ TRUMPINIŲ. AR ŽINOTE JUOS?
17 C LYGIO VADOVO PAREIGYBIŲ TRUMPINIŲ. AR ŽINOTE JUOS?

Kartais gavus vizitinę, pareigose būna nurodyta 3 raidžių trumpinys. Pateikiame pagrindinius 17 atvejų, kurios galima sutikti bendraujant su C lygio vadovais.

Skaityti daugiau
Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus. Sužinoti daugiau