KAIP PRITRAUKTI TINKAMĄ KANDIDATĄ DARBO SKELBIMO PAGALBA
prieš 3 metus
Darbo ir kandidatų paieškos sparčiai modernėja, tačiau atrasti tinkamą kandidatą darosi vis sunkiau. Atrodo, kad aktyviai ieškote darbuotojo, talpinate skelbimus, perkate reklamą, bet tinkamo kandidato vis nėra? Priežastys gali būti įvairios, tačiau pirmiausia rekomenduojame peržiūrėti savo reklamą/darbo skelbimą ir apžvelgti – ar jis patrauklus būsimam darbuotojui. Pateikiame keletą esminių punktų į kuriuos reikėtų atkreipti dėmesį:
Pozicijos pavadinimas. Šioje vietoje, mažiau yra daugiau (tačiau svarbu, kad ne per mažai). Pavadinime kuo aiškiau apibrėžkite darbo poziciją. Ieškodami darbo (ypač skelbimų portaluose) darbo ieškantys žmonės paieškoje veda raktažodžius pvz: pardavėjas; advokatas ir pan., tad pavadinime įtraukite bent vieną pagrindinį raktinį žodį. Tas pats galioja ir su pozicijų pavadinimų sutrumpinimais, jei ieškote marketingo vadovo, skelbime geriau taip ir nurodykite, nes rašydami vien CMO (angl. Chief Marketing Officer) galite prarasti dalį kandidatų, kurie tiesiog nesugalvos ieškoti darbo skelbimų su šiuo raktažodžiu. Taip pat nerašykite, jog tai Junior pozicija, jei norite, kad žmogus turėtų +2 metus patirties būtent toje srityje.
Darbo pobūdis/aprašymas. Šioje vietoje rašykite tik pagrindines funkcijas, kurias atliks darbuotojas. Venkite perteklinių ir savaime suprantamų funkcijų. Taip galite išgąsdinti būsimą darbuotoją, jog jis iš karto turės pulti vykdyti tūkstantį reikalavimų (žinoma, jei jie tikrai svarbūs ir darbui būtini, juos įtraukite). Tačiau visas kitas funkcijas, kurias GALBŪT kada nors darbuotojas turės atlikti galėsite apsitarti ir pristatyti darbo pokalbio metu. Venkite verslo/techninio žargono, ypač jei žodžiai vartojami skelbime nėra tiesiogiai susiję su darbo pozicija kurioje darbuotojas dirbs.
Verslo kalba. Venkite verslo/techninio žargono, ypač jei žodžiai vartojami skelbime nėra tiesiogiai susiję su darbo pozicija, kurioje darbuotojas dirbs.
Kandidato privalumai. Nerašykite, jog kažkuri kompetencija yra ,,privalumas” jei be jos, neplanuojate priimti kandidato. Jokiu būdu nerašykite, jog privalumas yra viena ar kita lytis/tautybė/rasė ir pan.
Įmonės privalumai. Darbo apranga, vanduo, kava ar arbata nėra įmonės privalumas. Tai norma tapę dalykai. Jei Jūsų įmonė neturi patrauklių ,,pagerinimų“ darbuotojui (pvz: gyvybės draudimas; sporto klubo abonementas, nemokami pietūs ir pan.) stenkitės bent jau esamus aprašyti patraukliai.
Atlygis. Jei Jūsų įmonės siūlomas atlygis didžiąja dauguma susideda iš priedų, o fiksuotas atlygis nėra itin patrauklus, pasistenkite kuo aiškiau aprašyti iš ko susidės priedas prie algos. Jei įmanoma, savo skelbime nurodykite tos pozicijos, į kurią ieškote darbuotojo/įmonės, atlyginimų vidurkį.
Informacija apie įmonę. Pridėkite kuo aiškesnės informacijos apie įmonę – tai gali būti trumpa įmonės susikūrimo istorija, darbo vietos/kolektyvo nuotraukos, įmonės logotipas, pagrindinės vertybės kuriomis vadovaujatės. Jūsų veiklos dabartinės veiklos sritis ir pan.
Kandidatavimas. Stenkitės supaprastinti kandidatavimo procesą. Žinoma, užduotys/testai darbuotojo motyvacijai ir gebėjimams nustatyti nėra blogis ir tikrai gali atskleisti naudingos informacijos, tačiau nepersistenkite su šiais dalykais. Būsimam darbuotojai paaiškinkite, kodėl jis turės susidurti su vienu ar kitu įdarbinimo etapu - pagrįskite savo veiksmus.
Apibendrinant, šie punktai gal ir neužtikrins, jog tinkamą darbuotoją rasite jau dabar. Tačiau sutvarkius savo darbo pasiūlymą – galimybė atrasti tinkamiausią kandidatą tikrai stipriai išaugs.