Susikurkite CV
Pradžia Patarimai 17 C LYGIO VADOVO PAREIGYBIŲ TRUMPINIŲ. AR ŽINOTE JUOS?

17 C LYGIO VADOVO PAREIGYBIŲ TRUMPINIŲ. AR ŽINOTE JUOS?

prieš 10 mėnesių


17 C LYGIO VADOVO PAREIGYBIŲ TRUMPINIŲ. AR ŽINOTE JUOS?

Angliški trumpiniai vis dažniau pastebimi ir Lietuvos darbo rinkoje, ypač aktualūs jie tampa aukštesnes pareigas užimančių asmenų kalboje ir tekstuose. Dėl globalizacijos ir nuotolinio darbo išplėtimo tokie terminai tapo standartu verslo pasaulyje. Kviečiame prisiminti ar susipažinti su keletu pagrindinių trumpinių:

Pradėkime nuo pagrindinio CEO termino. Šis terminas reiškia generalinio direktoriaus poziciją (angl. chief executive officer). Šis žmogus yra bendrovės vadovas, atsakingas už bendrovės ekonominę, komercinę, finansinę veiklą, organizuoja darbuotojus, kad būtų įvykdyti numatyti komerciniai, finansiniai rodikliai ir būtų įgyvendinta įmonės strategija. Generalinis direktoriaus dažniausiai turi savo C (angl. C-Level Executives) vadovų komandą:

CFO (angl. Chief Financial Executive) – finansų direktorius, asmuo atsakingas už įmonės apskaitą, finansų valdymo bei kontrolės strategijos kūrimą ir įgyvendinimą. Vadovauja įmonės finansų skyriui.

COO (angl. Chief Operating Officer) - asmuo, atsakingas už visas verslo operacijas: rinkodarą, pardavimus ir gamybos funkcijos, jeigu tai gamybos įmonė.

CTO (angl. Chief Technology Officer) - asmuo, atsakingas už gamybos procesus, kuris reikalingas daugiau technologijų įmonėms. Gamybos įmonėje šis direktorius greičiausiai dirbtų labai artimai su COO. Tokiu atveju jie atitinkamai pasiskirstytų darbo naštą už gamybos funkcijas ir rinkodarą bei pardavimus.

CIO (angl. Chief Information Officer) - asmuo atsakingas už informacijos srauto tvarkymą bei įmonės technologizavimą. CIO rūpinasi ir užtikrina informacijos srautą.

CMO (angl. Chief Marketing Officer) - marketingo direktorius, asmuo atsakingas už viską kas susiję su reklama, komunikacija.

CSO (angl. Chief Sales Officer) - asmuo užimantis pardavimų direktoriaus pareigas, vadovauja pardavimų skyriui, prižiūri visas su pardavimais susijusias veiklas, kuria pardavimų strategijas, atsakingas už pardavimo biudžetų įvykdymą.

CSO (angl. Chief Strategy Officer) – vadovas padedantis CEO ties strategijų kūrimų, strateginių planų sudarymų (įmonės plėtrai, vadovavimui, įmonės komunikacijai ar panašiai).

CBDO (angl. Chief Business Development Officer) – asmuo iš kurio tikimasi žinių iš visų įmonės sričių, šis asmuo atsakingas už verslo augimą ir plėtrą, potencialių klientų pritraukimą.

CPO (angl. Chief Procurement Officer) – pirkimų vadovas, asmuo atsakingus už įmonės pirkimus, jų organizavimą.

CRO (angl. Chief Recruiting Officer) – personalo atrankų vadovas, asmuo atsakingas už įmonės personalo atrankų strategijos kūrimą, viziją ir vykdymą.

CAO (angl. Chief Administrative Officer) – šio vadovo pagrindinės funkcijos yra užtikrinti sklandžią organizacijos veiklą ir atsakyti už rezultatą. Dažnu atveju šis asmuo būna miesto/apskrities/šalies tinklo vadovas, atsakingas už įmonės veiklą būtent tam krašte.

CCO (angl. Chief Commercial Officer) – asmuo atsakingas komercijos plėtros strategijas ir įgyvendinimą. Dažniausiai susijęs su marketingu, pardavimais, produkto plėtra ir klientų aptarnavimu.  

CBO (angl. Chief Business Officer) – asmuo kurio pareigos nesiskiria nuo CEO, tačiau taip dažniausiai įvardijami vadovai dirbantys švietimo sektoriuje (universitetuose, kolegijos ir pan.).

CBO (angl. Chief Brand Officer) –  šis asmuo atsakingas už įmonės įvaizdį bei įvaizdžio vizijos plėtojimą. Šis vadovas taip pat prižiūri reklamas, dizainus, komunikaciją, viešuosius ryšius bei klientų aptarnavimą.

CRO (angl. Chief Reputation Officer) – asmuo atsakingas už įmonės reputacijos bei įvaizdžio kūrimą, visuomeninius ryšius, vidinę bei išorinę komunikaciją, bendravimą su įmonės akcininkais.

CXO (angl. Chief Experience Officer) – vadovas atsakingas už galutinę vartotojo patirtį. (UX angl. UX (User Experience)).

Galima būtų išskirti ir daugiau akronimų, tačiau tai yra pagrindiniai, kurie dažniausiai sutinkami verslo pasaulyje. Tikimės, jog kitą kartą darbo skelbime ar ant vizitinės kortelės pamačius vieną iš šių trumpinių, aiškiau suprasite jo reikšmę.

Taip pat skaitykite

Ar verta dirbti studijuojant?
Ar verta dirbti studijuojant?

Ar verta dirbti studijuojant? Šis klausimas kartais iškyla daugumai studentų. Ir vieno teisingo atsakymo nėra. Tačiau čia rasite patarimus prieš apsisprendžiant

Skaityti daugiau
KAIP PRITRAUKTI TINKAMĄ KANDIDATĄ DARBO SKELBIMO PAGALBA
KAIP PRITRAUKTI TINKAMĄ KANDIDATĄ DARBO SKELBIMO PAGALBA

Ieškote darbuotojų? Štai keletas pasiūlymų kaip sukurti darbo skelbimus taip, jog Jums lengviau pavyktų atrasti ir pritraukti tinkamus kandidatus.

Skaityti daugiau
KO NERAŠYTI NORINT SUSIRASTI DARBĄ
KO NERAŠYTI NORINT SUSIRASTI DARBĄ

Norėdami kuo greičiau susirasti darbą žmonės prirašo daugiau nei reikia ir tai tampa priežastimi, kodėl negauna darbo. Tad ko neverta rašyti aplikuojant?

Skaityti daugiau
KADA REIKIA KEISTI DARBĄ
KADA REIKIA KEISTI DARBĄ

Kada reikia keisti darbą? Šį klausimą anksčiau ar vėliau svarsto kiekvienas iš mūsų. Čia rasite patarimus į ką atkreipti dėmesį, kad nuspręsti.

Skaityti daugiau
DARBAS UŽSIENYJE
DARBAS UŽSIENYJE

Darbas Užsienyje. Dalis žmonių išvyksta padirbėti į užsienį arba kartais pasvarsto apie tai. Čia pateikiamos įžvalgos planuojantiems vykti padirbėti užsienyje.

Skaityti daugiau
Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus. Sužinoti daugiau